20. A humanisztikus pszichológia felfogása a nevelésről. |
|
2005.01.15. 16:27 |
Gordon: Tanári Hatékonysági Tréning. A problémákkal küzdő diákok segítésének konstruktív módszerei. Az eredményes kommunikáció gátjai. A hatékony tanár-diák kommunikáció. A játszmák fogalma, gyermekjátszmák leépítése.
|
19. Egyén és csoport. A csoportdinamikai folyamatok jellemzése. |
|
2005.01.15. 16:25 |
A csoport alakulásának folyamata. Szociometria. Csoportkohézió, csoportnorma, csoportnyomás, konformizmus és deviancia.
|
18. A kommunikáció fogalma, formái. |
|
2005.01.15. 16:24 |
A verbális és nonverbális kommunikáció. A metakommunikatív közlésmódok. A nyelvi hátrány, a korlátozott és a kidolgozott kód jellemzői. Kommunikációs zavarok.
|
17. A szerep szociálpszichológiai elemzése. |
|
2005.01.15. 16:23 |
Státusz és szerep. Szerepelvárások és szerepkonfliktusok. Nemi szerepek és a pszichoszexuális fejlődés. A nemi identitás zavarai.
|
16. A személyészlelés és társas viselkedés. Attribúció. |
|
2005.01.15. 16:21 |
Vonzalom. Kategorizáció, sztereotípia, előítélet. Az attitűd fogalma, funkciói. Énképvédő manőverek és elhárító mechanizmusok. A percepció, a kognitív funkciók zavarai.
|
15. A pedagógus személyisége, önismerete és lelki egészsége. |
|
2005.01.15. 16:18 |
Vezetési stílusok és hatásaik. Az önmagát beteljesítő jóslat a pedagógiában. A szorongás fogalma, megnyilvánulásai.
|
14. Az erkölcs kialakulása, fejlődése. Az erkölcsi fejlődés szakaszai (Piaget, Kohlberg). |
|
2005.01.15. 16:16 |
A konfliktusok fogalma, jellemzői, megoldásmódjai. Az antiszociális személyiségfejlődés.
|
13. Az érzelmek fogalma, összetevői, fajtái. Érzelemelméletek. |
|
2005.01.15. 16:14 |
A stressz fogalma, biológiai alapjai. A stresszel való megküzdés lehetőségei. A tárgyvesztés fogalma. Veszteségek kezelése gyermekkorban.
|
12. A motiváció fogalma, fiziológiai alapjai. |
|
2005.01.15. 16:11 |
A motívumok rendszere, a motívumok hierarchiája (Maslow). Teljesítménymotiváció és igényszint. A tehetséges gyermek. A teljesítményszorongás, az iskolafóbia. A hangulati élet zavarai.
|
11. A gondolkodás fogalma, jellemzői, a problémamegoldó gondolkodás. |
|
2005.01.15. 16:10 |
Konvergens és divergens gondolkodás kapcsolata az intelligenciával. Az értelmi fejlődés szakaszai (Piaget). Az értelmi fogyatékosság fogalma, osztályozása. A mentális retardáció.
|
10. A képzelet fogalma, fejlődése, a kreativitás fogalma, mérése. |
|
2005.01.15. 16:08 |
A gyermeki világkép. A játék és a mese szerepe a gyermek személyiségfejlődésében. A biológiai alapfunkciók zavarai: alvászavarok.
|
09. A személyiség fogalma, fontosabb személyiségelméletek. |
|
2005.01.15. 16:07 |
A serdülő és ifjúkor jellemzői. Az érett személyiség. A pszichoszomatikus betegségszemlélet. A leggyakoribb pszichoszomatikus betegségek gyermek és serdülőkorban.
|
08. A tanulás, mint kapcsolatképzés, a tanulás fogalma, típusai. |
|
2005.01.15. 16:04 |
Az emlékezés. Tanulási stratégiák. Kooperatív tanulás. Tanulás a felnőttkorban. Tanulási zavar meghatározása, következményei.
|
07. Személyiségfejlődés az óvodás- és iskoláskorban. |
|
2005.01.15. 16:01 |
A megismerési funkciók, a mozgás, a gyermeki ábrázolás fejlődése. Az iskolaérettség pedagógiai és pszichológiai feltételei. A hiperaktív gyermek.
|
06. Az énfejlődés folyamata. Az éntudat és az énkép fogalma, alakulásukat befolyásoló tényezők. |
|
2005.01.15. 15:59 |
Önismeret, önértékelés, én-ideál. Pszichoszociális fejlődéselmélet (Erikson). A biológiai alapfunkciók zavarai: kiválasztás zavarai. Neurotikus tünetek a gyermekkorban.
|
05. A gyermek fejlődése a fogantatástól a kisgyermekkor végéig. II. |
|
2005.01.15. 15:57 |
A korai anya-gyermek kapcsolat jelentősége és zavarai, érzelmek fejlődése, a kötődés kialakulása. Koraszülés, szülési ártalmak.
|
04. A gyermek fejlődése a fogantatástól a kisgyermekkor végéig. I. |
|
2005.01.15. 14:32 |
Prenatális fejlődés, érzékelés, észlelés, mozgás, gondolkodás, beszéd fejlődése. A biológiai alapfunkciók zavarai: táplálkozás zavarai újszülött, csecsemő- és kisgyermekkorban.
|
03. Az óvodai és az iskolai szocializáció feladatai, hatásai. |
|
2005.01.15. 14:30 |
A nevelés módszereinek pszichológiai elemzése: fegyelem ? fegyelmezés, jutalmazás, büntetés. A gyermek értékelésének szempontjai. Iskolai ártalmak.
|
02. A szocializáció fogalma, folyamata, színterei: elsődleges és másodlagos szocializáció. |
|
2005.01.15. 14:28 |
A szocializációs magatartásformák elsajátítása: imprinting, utánzás, modellkövetés, identifikáció, interiorizáció. A családi szocializáció. A család struktúrája, működése, támogató funkciói. Életciklusok (Hill). Családi nevelési stílusok. A családi szocializáció zavarai.
|
01. A pszichológia rövid története, főbb nézőpontok a pszichológiában. |
|
2005.01.15. 14:26 |
A pszichikus fejlődést meghatározó tényezők: öröklés, környezet, nevelés. Az érés és tanulás szerepe a fejlődésben. A fejlődés és fejlesztés törvényszerűségei. Örökletes és környezeti ártalmak a magzati életben
|
|